Focwa en de MBO Raad organiseren op 12 november 2019 een bijeenkomst over de toekomst van de carrosserieopleidingen. Deze bijeenkomst is een vervolg op een bijeenkomst die vorig jaar plaatsvond.

Bedrijfsleven
Tijdens de bijeenkomst op 12 november zullen de onderwijsinstellingen die carrosserieopleidingen aanbieden op MBO-niveau met het bedrijfsleven in gesprek gaan. De vorige bijeenkomst was op 12 oktober 2018. Tijdens deze bijeenkomst werd duidelijk dat er veel waarde wordt gehecht aan een landelijke spreiding van het opleidingsaanbod samen met een goede (regionale) samenwerking tussen het bedrijfsleven en het onderwijs.

In gesprek
“Hoewel er al een flink aantal initiatieven is genomen is het belangrijk om met elkaar in gesprek te blijven, goede praktijken’ met elkaar te delen en de toekomst van de carrosserieopleidingen verder uit te diepen”, aldus Focwa. “Ondernemers en andere betrokken partijen uit de carrosseriebranche zullen begin september 2019 een uitnodiging krijgen samen met het definitieve programma.”