Hoe werkt de schade- en verzekeringswereld?

Wat is schadesturing?

U heeft het waarschijnlijk wel al eens meegemaakt. U meldt een schade bij uw verzekering/tussenpersoon en men verteld u naar welk schadeherstel bedrijf u toe “moet”.
Zij proberen u te sturen, maar dat is niet altijd in uw belang maar in het belang van de verzekering

Minder uitkeren

Verzekeraars/tussenpersonen proberen prijsafspraken te maken met schadeherstelbedrijven om zodoende minder uit te keren aan de schadehersteller.

Ten koste van de reparatie

Dit kan ten koste gaan van de kwaliteit van de reparatie, omdat verzekeraars van contractbedrijven eisen dat de reparatie, die gedeclareerd worden bij de verzekering zo goedkoop mogelijk gemaakt worden

Hier doen wij niet aan mee

Wij als leden van ONAFHAKELIJK SCHADEHERSTEL doen hier niet aan mee. Wij hebben dan ook geen prijsafspraken gemaakt met de verzekeraars. De klant staat bij ons voorop. Win staan voor vakkundig, kwalitatief en eerlijk schadeherstel.

Argumenten

Verzekeraars/tussenpersonen werpen dan ook vaak allerlei blokkades, zoals verhoogd eigen risico, geen gratis vervangend vervoer etc.. op om u toch naar het schadebedrijf te sturen waar de verzekeraar een contract heeft.

Laat je niet sturen

Laat je niet sturen, ga eerst naar het onafhankelijke schadebedrijf van JOUW keuze. De onafhankelijke schadebedrijven staan niet toezicht van de verzekeraar en kunnen je daarom altijd eerlijk en onafhankelijk advies geven. Bij onze onafhankelijke schadebedrijven nemen wij de schade aan uw auto van u over en zorgen voor een herstel zonder rompslomp. Wij ontzorgen u!

Het is van belang dat u bij het afsluiten van uw casco verzekering let op vrijheid van reparateurkeuze.